یک استاد دانشگاه معتقد است: تعریفی از کمفروشی رایج شده است با مفهوم اصلی کمفروشی اینترنت متفاوت است.
علی حسینیخواه در گفتوگو با خبرنگار فنآوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ضریب اشتراک بالاتر از حد استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و قوانین رادیویی موجب کمفروشی میشود اما گاهی سرویس با ضریب اشتراک استاندارد کمفروشی تلقی میشود و شرکت به کمفروشی متهم میشود.
وی ادامه داد: عوامل زیادی که موجب سرعت پایین اینترنت میشود که ممکن است به شرایط عمومی اینترنت در کشور و یا نارسایی یک provider مربوط شود اما کاربران شرکتهای ارائهدهنده را مسوول کمسرعتی اینترنت میدانند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در صورتی که کاربران مطمئن شوند کمفروشی در سرویس اینترنتی آنان تاثیر داشته است میتوانند از مراجع حقوقی و سازمان تنظیم مقرارت ارتباطات طرح شکایت و پیگیری کنند.
حسینیخواه در رابطه با جلوگیری از پدیده کمفروشی گفت: در صورتی که بدنهی نظارتی در حوزه فنآوری اطلاعات فعالتر باشد و میتواند از بروز اینگونه تخلفات جلوگیری کند.
وی با توجه به جابهجایی دولت انتظارات از دولت بعدی را اینگونه تشریح کرد: امیدواریم کیفیت ارائهی سرویس و میزان حجم پهنای باند که وارد کشور میشود ارتقاء پیدا کند و رضایت بیشتر کاربران و شرکتهای ارائهدهندهی سرویس از نظر کیفیت و هزینه بیشتر شود.